Etter en natt i baade Lisboa og Rio de Janeiro, landet vi i La Paz for et par dager siden. Floey rett inn paa over 4000 moh. Vi startet ut litt optimistisk forste dagen, men forsto ganske fort at vi maatte legge baade iver og konkurranseinstinkt til side og la de lokale suse forbi oss i de bratte bakkene.
La Paz er en spennende by, og vi har brukt mye av tiden til aa bare tusle rundt og se paa de lokale . Spesielt mange av damene skiller seg ut fra hva vi er vant til i Norge, med sin fargerike klesstil og kjente bowlerhatt.
Pa det overste bildet er fjellet Illimani paa 6439 moh som man ser tydelig fra sentrum av La Paz. Pa grunn av hoyden blir det kaldt om nettene, 4 grader da vi kom, og i tillegg er solen sterk om dagen, saa vi holder oss forelopig til solfaktor 40.
Vi har ogsa vaert en tur i Valle de la Luna, som er paa bildet over, som var et utrolig spesielt landskap.
3 kommentarer:
Skulle bare ønske dere en riktig god tur jenter!! Slå ut håret, men pass på dere selv! Klem fra Ida Norum
Hei.
Det er fredag kveld og snart "Bit For Bit". Da kjenner du stemningen i heimen, Karianne. Kjempefint å se bilder og lese at det er rolig og trygt i la Paz. Hils Marte.Take care!Klem mamma og pappa
Hei marteogkarianne:)
Håper dere har det bra!
Dere må snarest gå i innkjøp av fargerike klær og bowlerhatt!
Gleder meg til å følge bloggen videre.
Klem fra Una
Legg inn en kommentar