mandag 5. januar 2009

Rio de Janeiro



De siste dagene har vi vaert i Rio, og her skal vi vaere til vi drar oss mot Norge om tre dager. Vaeret de foerste dagene var veldig bra, og vi fikk testa stranda og boelgene, og fikk oss en fin roed- og hvitstripete farge. De siste dagene har regntiden vist seg mer, og vi har brukt dagene til aa titte rundt i Rio.




Som alle turister som er innom Rio har vi vaert paa Corcovado og sett Jesus-statuen.





Favelaen, en del av slumomraadet

Iguazu Falls

Vi har vaert heller sloeve paa bloggfronten de siste to ukene, men her kommer en liten oppdatering! Julefeiringa ble saa trivelig som vi kunne faa den, og vi dro fra Sucre forrige loerdag. Var en natt i Santa Cruz, Bolivias stoerste by, foer vi dro til Iguazu, et av turens hoeydepunkter! Ble der litt lenger enn planlagt, da vi var for sent ute for aa finne baade buss til Rio og hostel der. Saa nyttaarsaften ble feira paa hostelet, det fineste hitill paa turen, med buffet foran svoemmebassenget. Iguazu fossene var utrolig imponerende, og vi fikk sett dem fra baade Argentinsk og Brasiliansk side. Masse, masse vann! Og utrolig varmt... Det var visstnok 38 grader her en dag...
Foss paa naert hold! Kraftige saker..

Fra Argentinsk side.
Hostelet vaart.