søndag 2. november 2008

Uyuni

Tirsdag var det plass pa bussen til Uyuni, og etter ca 11 timer i buss (hvorav 180 km paa uasfaltert vei) var vi klare for en tredagers tur paa Salar de Uyuni og omraadene rundt. Kjoerte rundt i en jeep sammen med fire irer, og denveldig trivelige sjaafoeren Gustavo. Den foreste dagen brukte vi paa selve saltsjoen (den stoerste i verden og Bolivias kanskje stoerte attraksjon), hvor landskapet var helt annerledes enn alt annet vi har sett. Hvitt saa langt man kunne se! Og med kaktusoeya Isla Incahuasi midt i det hele. Magisk!




Dag 2 var landskapet helt annerlede: vulkaner, merkelige steinformasjoner, fargerik sand og laguner fulle av flamingoer! Overnattet ved laguna Colorado, en roed lagune! Tror vi maa la bildene snakke for seg...






Dag 3 ble det mye kjoering, men sto tidlig opp (foer sola) og fikk se geysirer, en groenn lagune og bade i naturlig varme kilder!35 graders vannfoeltes helt greit naar det var naermere minus paa land:) Og 7 timer i bil paa alt annet enn asfalt gaar bra naar det er saa mye fint aa se paa..


I gaar tok vi bussen til Sucre, og det blir deilig aa vaere paa et sted en stund. Virker som en utrolig fin by! Mandag er helligdag, saa begynner aa jobbe paa tirsdag. Spent paa hvordan det blir... Men tror det blir to fine mnd. Har allerede moett noen kjente fra Cusco, saa stemningen er god.

Ingen kommentarer: