Vi har naa vaert i Sucre siden forrige loerdag, og skal vaere her i tilsammen to mnd. Sucre er hovedstaden i Bolivia, selv om de fleste tror La Paz er det (Sucre er den offisielle hovedstaden, mens La Paz er den administrative hovedstaden), og byen lever opp til sitt rykte som Bolivias vakreste. Det bor ca. 250 000 mennesker her, og byen ligger paa ca. 2800 moh. Saa godt om alle husene er hvite (det finnes regler som sier at man ikke faar male huset sitt i andre farger enn hvitt) og de har stort sett roede tak. Hovedplazaen er full av groenne traer og palmer, det er masse kirker her, og sentrum er mye roligere enn i Cusco. Vi bor naa i en leilighet med eget kjoekken og bad, og vi har hvert vaart rom ogsaa. Kjoekkenet er veldig lite, og dusjen er midt mellom vasken og doen (nesten oppa vasken, og uten noe slags forheng), saa alt blir vaatt, men vi trives bra. Utenfor er det faktisk en hage ogsaa, saa det gaar an aa slappe av paa gresset om vi vil. Det er egentlig regntid, men det har stort sett vaert fint vaer saa langt.
Det er her vi skal jobbe, foerst tre uker i en barnehage for 4-6-aaringer fra veldig fattige familier, og deretter fem uker paa et barnehjem med barn fra 0-6 aar.

Utsikt fra "huset" vaart.

Typisk gate i Sucre.

Paa markedet.
Det er her vi skal jobbe, foerst tre uker i en barnehage for 4-6-aaringer fra veldig fattige familier, og deretter fem uker paa et barnehjem med barn fra 0-6 aar.
Utsikt fra "huset" vaart.
Typisk gate i Sucre.
Paa markedet.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar