Saann omtrent slik er det aa jogge en tur i Cusco. Vi har bare proevd det et par ganger, og det kan bli litt for mye oppmerksomhet av det gode. Da vi jogget forbi en volleyballkamp i dag snudde publikum seg mot oss og begynte aa rope i stedet for aa foelge med paa kampen.
Man merker veldig forskjell fra sentrum av Cusco (Gringostroeket) og ut til der vi bor som er ca en halvtimes gaatur utenfor. Inne i sentrum er de veldig vant med turister og har fokus paa aa faa solgt mest mulig suvenirer. Der vi bor derimot er de ikke saa vant til slike bleikinger som oss og synes tydelig vi er rasende festlige.
Vi har meldt oss inn i et treningssenter her i Cusco, og det er ogsaa litt saa som saa. Vi har proevd spinning et par ganger med blandet hell, syklene er slitene og setet vil ofte ikke stilles opp, noe som ikke er problemtatisk for de lave peruvianerne, men som kan by paa problemer for oss. Instruktoerene er ganske annerledes enn i Norge, de kommer ofte et kvarter for sent til timene, og er bare halvhjertet med. Plutselig gaar de ut, eller de stiller seg og prater litt med de som er der for aa trene i stedet for aa instruere. Treningssentere har en tredemoelle, den har vi proevd noen ganger. Men den er bare lov aa bruke i 10 minutter, noe som muligens skyldes at de vil spare stroemmen, for vi blir jaget bort etter ti minutter selv om det aldri er koe.
Av aktiviteter saann ellers blir det en del gaaing her og der og har vi provd oss paa salsa en gang i uka. Det ser veldig greit ut naar instruktoeren viser oss, men av en eller annen grunn er det ikke like lett naar vi skal prove... Hadde tenkt oss paa fjelltur i helga, men regntiden har satt inn og vi valgte aa avlyse. Satser paa rafting i morgen i steden!
Cusco sett fra oven.
3 kommentarer:
hei og hopp!!
Følger med dere jenter, ser spennende ut=) God tur videre og lykke til med jobb og trening!
Klemmer fra Thea Mathisen!
Haha, så moro. Jeg kjenner igjen spinninginstruktørene fra Ecuador altså. For å være helt ærlig, holdt det med spinning en gang. Det er noe annet med Tore på Dragvoll:)
Så bra å se at dere koser dere. Hvordan går det med spansken da?
Stor klem fra Kine Sofie
Great pictures....
Legg inn en kommentar