Tirsdag morgen ble vi henta paa hostelet, i gruppa var oss to og to sveitsiske gutter + guiden. Kjoerte en times tid paa humpete vei/sti med firehjulstrekker foer vi naadde parkeringsplassen 3400 moh. Maatte baere utstyret vaart selv, inkludert telt og 5 liter vann hver, men vi var heldige og soveposene var allerede i basecampen paa 4500 moh. Brukte ca 5 timer opp, tok mange pauser og foelte oss egentlig i fin form. Guiden Herman disket opp med middag, og klokka 18:00 naar sola gikk ned (og det ble veldig kaldt, - 7 ca.) var det tid for aa sove.
Klokka 01:00 var det paa tide aa staa opp igjen, og klokka 02:00 la vi ivei. Det var selvfoelgelig moerkt og vi gikk med hodelykter. Gikk rolig og tok pauser hvert 30.-40.minutt, men foelte oss i overraskende god form. Holdt et jevnt tempo, og ca. kl 08:00 var vi paa toppen! Nydelig utsikt til alle kanter, og siden sola hadde staatt opp to timer tidligere var det ikke saa ille kaldt heller. Var veldig fornoeyde!
Tok turen innom krateret foer vi loep i sand/grus ned til basecampen paa bare droeye 40 min (i motsetning til turen opp som tok seks timer). Muy divertido!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar